Bestuurders- en passagiersidentificatie
Bestuurders en passagiers identificeren, een essentiële stap om uw vloot efficiënt te beheren
De betrokken sectoren
- De gemeenten en openbare instellingen
- De autoverhuurbedrijven
- Ondernemingen die zich bezighouden met vervoer van goederen of personen
- Alle bedrijven of instellingen met een voertuigenpark
Risico’s
-
HR-impact
Risico op fouten bij de berekening van de duur van prestaties en mobiliteit -
Impact op materiaal
Voertuigen raken sneller beschadigd -
Financiële gevolgen
RisDiefstal van voertuigen, schade aan uitrusting, het niet innen van boetes -
Impact op de verkeersveiligheid
Risico op ongevallen bij te lange rijtijden of slecht rijgedrag -
Invloed op het bedrijfsimago
Onaangepast rijgedrag van de bestuurder is slechte publiciteit
Voordelen van personeelsidentificatie
-
Preventie
Bestuurders die pauzes naleven hebben minder ongevallen -
Kostenverlaging
Lagere vlootgerelateerde kosten: banden en voertuig gaan langer mee, geen brandstofoverheveling, geen diefstal of overtredingen -
Reactiviteit
Kennis van de positie van de bestuurder in real time, mogelijkheid om hem te contacteren -
Tijdwinst voor HR
Berekening van arbeidstijd en mobiliteitspremies, aanwezigheid op externe werkplekken (CheckInAtWork) -
Bestuurdersverantwoordelijkheid
Rangschikking van bestuurders inzake veilig en milieuvriendelijk rijden
Hardware voor deze oplossing
Mobi-LED bestuurders- en passagiersidentificatie
- identificatie en in- en uitklokken van bestuurders en passagiers
- privacybeheer
- start/einde van externe opdrachten, tracering van specifieke activiteiten
Mobi-LED beheert de identificatie van maximaal 8 personen.
Leest alle Mifare Classic badges (1K & 4K), MiFare Desfire badges (Construbadge & LisaBadge in België) en rijbewijsstickers.
Mobi-LED is in de eerste plaats ontworpen voor de bouw. Het voorziet in drie belangrijke behoeften van deze sector: werktijdberekening, prestatiebeheer en mobiliteitsbeheer.
Vereenvoudig het inklokken van uw bestuurders en passagiers met Mobi-LED.
Id-LED bestuurdersidentificatie
Id-LED is een robuust, eenvoudig en kosteneffectief accessoire ontworpen door Viasat Connect Belgium om het in- en uitklokken van de bestuurder te vergemakkelijken.
Het is bijzonder geschikt voor bedrijven die :
- bestuurders identificeren en verantwoordelijk maken voor overtredingen en ongeoorloofd gebruik
- het voertuig tegen diefstal beschermen door te voorkomen dat het wordt gestart zonder identificatie van de bestuurder
Nadat het voertuig tot stilstand is gekomen (contact uit), wordt de bestuurder na een bepaalde tijd (instelbaar) automatisch uitgebadged.
Mobiele toepassingen voor deze oplossing
Securysat Worker - Mobiele identificatie van bestuurders en passagiers
- personeel in een voertuig te identificeren : tijdens ritten krijgen ze de status "bestuurder" of "passagier", zonder fysiek registratietoestel dat met de voertuigtracker is gekoppeld. Zodra het personeel is geïdentificeerd (bestuurder of passagier) door middel van een "badge in", is het ook mogelijk om de POI aan te passen waar die "badge in" gebeurt.
- een "ophaal-" of "afleveractie" uit te voeren. Afhankelijk van het type activa dat is geselecteerd, moet de gebruiker velden op een formulier invullen. Deze informatie wordt meteen naar het Securysat-platform gestuurd. Elk gevalideerd formulier maakt het mogelijk om goederen te geolokaliseren dankzij de locatie van de smartphone, de positie van het voertuig of de POI die in het formulier is ingevoerd.
Onze artikels
- Bestuurder-en passagiersidentificatie
- Technologie
Wat onze klanten denken over Viasat Connect
"Dankzij de Aidoo-oplossing kunnen wij aanzienlijk besparen op de tijd, de administratieve opvolging en het beheer van de middelen voor onze gezinsverzorgers".
Viasat Connect Belgium zorgde voor een grote meerwaarde in onze onderneming door middel van Securysat. Deze gebruiksvriendelijke tool is voor ons een grote bijdrage bij het tracken van onze camionetten: we zien hun posities, rijgedrag, brandstofverbruik, …
Het grootste voordeel is dat we in geval van dringende depannages steeds de dichtstbijzijnde collega kunnen verwittigen”
"Dankzij de Aidoo-oplossing kunnen wij aanzienlijk besparen op de tijd, de administratieve opvolging en het beheer van de middelen voor onze gezinsverzorgers".
Viasat Connect Belgium zorgde voor een grote meerwaarde in onze onderneming door middel van Securysat. Deze gebruiksvriendelijke tool is voor ons een grote bijdrage bij het tracken van onze camionetten: we zien hun posities, rijgedrag, brandstofverbruik, …
Het grootste voordeel is dat we in geval van dringende depannages steeds de dichtstbijzijnde collega kunnen verwittigen”
Onze andere oplossingen van Personeelsbeheer
Interventies en planning van uw mobiele medewerkers eenvoudig beheren
Meer weten >Automatiseer de CheckInAtWork-rapportering met Viasat Connect-oplossingen
Weten wat de positie van een werknemer is, hem of haar kunnen helpen of gewoon zicht krijgen op een situatie zijn belangrijk voor human resources
Meer weten >Bespaar kostbare tijd door de mobiliteitspremies van uw werknemers automatisch te berekenen
Automatiseer uw loonadministratie met tijd- en aanwezigheidsregistratie
Meer weten >Interventies en planning van uw mobiele medewerkers eenvoudig beheren
Meer weten >Weten wat de positie van een werknemer is, hem of haar kunnen helpen of gewoon zicht krijgen op een situatie zijn belangrijk voor human resources
Meer weten >Automatiseer uw loonadministratie met tijd- en aanwezigheidsregistratie
Meer weten >Automatiseer de CheckInAtWork-rapportering met Viasat Connect-oplossingen
Bespaar kostbare tijd door de mobiliteitspremies van uw werknemers automatisch te berekenen