Het beheer van uw mobiele teams vereist de beste hulpmiddelen. Wat als u een toepassing had waarmee u uw interventies kon digitaliseren en alle gegevens kon centraliseren?

Verloren prestatierapporten, niet-aangetoonde werkuren, buitensporige reistijden, onvolledige facturen of kwijtgespeelde opdrachten door een onzorgvuldige planning? Dat is helaas wat bedrijven die nog (volledig of gedeeltelijk) met papieren documenten werken boven het hoofd hangt. Een enorme bron van inefficiëntie, zowel wat de interne als de commerciële en financiële organisatie betreft. De oplossing kan alleen gevonden worden in een volledige digitalisering van uw interventies …

1. Een optimale planning

Digitale hulpmiddelen bieden u de mogelijkheid om alle opdrachten van uw teams op het terrein perfect te plannen. Terugkerende of dringende interventies? U beschikt op elk moment over een volledig overzicht van uw middelen (expertise, positie, beschikbaarheid) en van de lopende of nog uit te voeren diensten. U kunt de planning in real time reorganiseren in functie van een reeks parameters en uw teams worden onmiddellijk op de hoogte gebracht.

U kunt niet zonder! Want enkel zo kunt u er zeker van zijn dat de juiste middelen op het juiste moment aan de juiste opdracht worden toegewezen. U plukt er bovendien snel de vruchten van: uw productiviteit en uw omzet stijgen immers. Daarnaast komt het ook de tevredenheid van uw klanten ten goede, aangezien u systematisch aan hun meest veeleisende verwachtingen kunt voldoen. Uw bedrijf wordt met andere woorden flexibeler en veerkrachtiger dan ooit.

2. Een nauwkeurige opvolging van de werktijd

Op de werf of in het voertuig? Of zelfs bij de klant? Uw mobiele medewerker kan op elk moment het begin en het einde van zijn werkdag op zijn smartphone of tablet ingeven. Net als het begin en het einde van een prestatie en het aantal afgelegde kilometers.

Enkele klikken volstaan om alles te registreren en de informatie is meteen beschikbaar voor uw ondersteunende afdelingen. Of het nu is om lonen en verplaatsingskosten te berekenen of om aan bepaalde wettelijke vereisten te voldoen: u bespaart tijd en heel wat geld …

3. Een correcte uitvoering van de opdrachten

Hoe kunt u weten of uw werknemers hun opdrachten correct hebben uitgevoerd als uw bedrijf nog steeds met papier werkt? Dat is onmogelijk! Voortaan kan uw medewerker tal van handelingen verrichten via zijn smartphone of tablet: zijn interventierapport invullen met de digitale handtekening van de klant en het naar de betrokkenen sturen, het gebruikte materiaal coderen, foto’s en opmerkingen toevoegen, de nog uit te voeren taken specificeren, … En dat in slechts enkele klikken.

Het is dan ook een belangrijke troef om geschillen met klanten te vermijden en uw factureringsproces te versnellen. Beter nog: u beschikt over de digitale gegevens die u nodig hebt om uw voorraadbeheer van onderdelen en verbruiksartikelen te verbeteren. En dan hebben we het nog niet over de mogelijkheid om heel uitgebreide geconsolideerde rapporten te genereren per werf, werknemer of klant.

Gerelateerd nieuws

05/11/2024
Targa Telematics, een van de wereldleiders op het gebied van IoT en digitale oplossingen voor verbonden mobiliteit, kondigt de nieuwe naam van haar…