Personenhulp
Digitalisering ten dienste van thuiszorgondernemingen, maaltijdbezorgers, huishoudhulpen, zorgassistenten
Verpleegkundigen, verzorgenden en huishoudhulpen verrichten diensten bij cliënten of patiënten thuis, soms met de voertuigen van de organisatie. Thuiszorgdiensten aanbieden en organiseren is een zeer belangrijke kostenpost: loonkosten, brandstof, onderhoudskosten, voertuigen, reiskosten, administratie,….
Hoe kunt u de interventies en rondes van het personeel optimaal plannen op basis van beschikbaarheid en urgentie? Hoe controleert u diensten en overuren? Hoe levert u onweerlegbare bewijzen van de thuisadressen die werden bezocht? Hoe zorgt u voor een snelle en nauwkeurige facturering van geleverde diensten? Hoe automatiseert u zoveel mogelijk de administratie van de teams: berekening van lonen, overuren, toelagen, socialezekerheidsvergoedingen?
Hoe werkt het?
-
Het schema
De weekplanning wordt doorgestuurd naar de smartphone van de verzorgende of thuisverpleegkundige. Aanpassingen aan de dienstregeling (annulering van diensten, extra diensten, …) worden in real time doorgegeven via mobiele netwerken. De planning wordt vervolgens in real time bijgewerkt op basis van de uitgevoerde of in uitvoering zijnde diensten. -
Geolokaliseerd aanwijzen
De huishoudhulpen en verzorgenden ontvangen realtime wijzigingen in hun schema op hun smartphone via mobiele netwerken -
Benefitscodering
Bij de patiënt thuis kunnen verzorgenden/verpleegkundigen invoeren wat ze hebben gedaan en de verplaatsingen die zij voor rekening van de patiënt maken (boodschappen,…) -
Het webplatform biedt ook
Realtime monitoring van de locatie van zorgverleners en automatische consolidatie van prestatierapporten
Welke technologie op de grond?
-
Het webplatform biedt ook
– Realtime toezicht op de voortgang van de diensten van de dag.
– De mogelijkheid om personeel te lokaliseren aan de hand van hun voertuig of smartphone.
– Realtime beschikbaarheid van gegevens die nodig zijn voor facturering (met de mogelijkheid van integratie met interne factureringssystemen). -
Android-smartphone of -tablet
Compatibel met NFC- of barcodelezers om apparatuur te identificeren en de voorraad onderdelen/verbruiksgoederen te beheren
Voordelen van de oplossing
- Optimalisatie van de efficiëntie en productiviteit van de dienstenleverancier
- Eliminatie van papieren rapporten
- Beveiliging van leveranciers in het veld
- Verbetering van de kwaliteit van de geleverde dienst
- Vereenvoudiging van de administratie