Beheert uw bedrijf bouwprojecten van meer dan 500 000 euro? Dan moet u de aanwezigheid van elke medewerker registreren. Bent u die rompslomp beu? Het kan eenvoudiger!
Waarschijnlijk kent u de CheckInAtWork-verplichting wel. Ze is in 2016 door de overheid ingevoerd voor elk bouwproject van meer dan 500 000 euro exclusief btw in België. De hoofdaannemer moet elke persoon die op de bouwplaats aanwezig is en bij de werken betrokken is elektronisch registreren. Dus zowel arbeiders als veiligheidscoördinatoren, inclusief het personeel van onderaannemers! De registratie dient elke dag te gebeuren, vóór het werk begint, op de CheckInAtWork-portal van de sociale zekerheid (RSZ). Een vervelende klus? Inderdaad … maar de technologie neemt u het werk uit handen met een automatische aangifte!
Altijd en overal, met enkele kliks!
Hoe zorgt u ervoor dat de verplichte registratie kinderspel wordt? Met de diverse digitale oplossingen van Viasat registreren uw arbeiders en werfleiders zelf hun prestaties:
- met een app op hun smartphone of tablet,
- via een mobiele en autonome prikklok op de bouwplaats,
- met een gps-tag en badgelezer in uw voertuigen.
De oplossingen zijn compatibel met de ConstruBadges en LISAbadges die uw werknemers elk jaar ontvangen.
Alle data worden automatisch en in real time doorgestuurd naar de CheckInAtWork-portal van de RSZ.
Uiterst eenvoudig te beheren
Uw administratie hoeft zelf helemaal “niets” meer te doen en beschikt bovendien over:
- een duidelijk overzicht van alle werknemers die op elke bouwplaats aanwezig zijn, gelinkt aan de planning,
- foutmeldingen, die ook in real time terechtkomen bij de bevoegde werfleiders,
- een overzicht van de aanwezigheidsaangiften per dag voor het management.
Extraatje: dankzij de Viasat-oplossing hoeft u geen arbeidsduur meer te berekenen! Dat gebeurt automatisch aan het einde van elke werkdag. U bepaalt of het systeem bijvoorbeeld ook rekening houdt met pauzes, overuren en trajecten naar en van het werk. Een enorme tijdwinst voor loonberekening en facturatie aan uw klanten.
Ook makkelijker voor uw onderaannemers
Zonder verdere investeringen maken ook uw onderaannemers gebruik van onze oplossingen om badging en aanwezigheidsbeheer te vereenvoudigen! Hun werknemers kunnen volledig zelfstandig met hun eigen badges hun aanwezigheid registreren, want alles is compatibel met de Viasat-oplossingen.
Mobiliteitspremies berekenen? Ook automatisch!
Waarom zou u het Viasat-systeem niet meteen ook gebruiken om de mobiliteitspremies van uw werknemers te berekenen? Deze wettelijke premies worden in bepaalde sectoren uitbetaald als compensatie voor het traject tussen woning of bedrijf en de eerste bouwplaats en ’s avonds van de laatste bouwplaats terug naar bedrijf of woning. De berekening ervan op basis van het aantal afgelegde kilometers is vaak complex, maar niet als u het Viasat-systeem gebruikt! Dat verzamelt en valideert alle tijdsregistratiegegevens (voertuig, bouwplaats, enz.) en berekent automatisch de premies. Eenvoudiger kan het niet!