Kostenbeheersing is een belangrijke succesfactor geworden! Maar hoe pakt u dat best aan? De smartphone is de beste troef die u in handen hebt om uw teams en uw activiteiten op het terrein efficiënt te beheren!

In welke sector u ook actief bent, u moet mobiele teams beheren. Hoe brengt u deze complexe taak tot een goed einde? Met andere woorden: hoe houdt u uw kosten onder controle en verhoogt u uw productiviteit? De oplossing? De smartphone (of tablet). Dit concentraat van technologieën is onmisbaar omdat u er (bijna) alles mee kunt doen …

Hoe werkt het?

U kent uiteraard de belangrijkste troeven van de smartphone: draagbaarheid en connectiviteit. Maar u hebt nog steeds de “juiste” toepassing nodig om het potentieel ervan te benutten voor uw activiteiten. Dit zijn de belangrijkste functies waarover u beschikt:

1. De prestaties van uw personeel plannen

De planning is vaak een echte puzzel en een belangrijke bron van uitgaven. Gelukkig wordt de organisatie van het werk en van uw teams kinderspel dankzij digitale hulpmiddelen. Uw werknemers op het terrein en uw managers op kantoor staan voortdurend met elkaar in verbinding. Een verandering in de agenda? Die verstuurt u in real time naar de smartphone. Een dringende opdracht? Wijs ze in enkele klikken toe aan de “juiste” werknemer. Een afwezigheid op een werf? U bent meteen op de hoogte en kunt reageren! Werkschema’s die op elk moment voor iedereen toegankelijk zijn.

2. Uw werknemers lokaliseren

Een ander probleem dat ontstaat door de mobiliteit van uw werknemers? Het feit dat u geen feedback krijgt van op het terrein: is de technicus bij de klant aangekomen? Wanneer is hij weer vertrokken? Wie is de dichtstbijzijnde beschikbare werknemer voor een dringende interventie? U komt het allemaal in real time te weten dankzij track & trace. U kunt uw teams tijdens hun werkuren volgen op een Google Maps-kaart. Kortom, u hebt de “sleutels” in handen om uw personeel op een flexibele en efficiënte manier te organiseren …

3. De werktijd bepalen

Uw werknemers kunnen aan het begin en het einde van de dag badgen met hun smartphone. Of voor en na een prestatie. Ze kunnen zelfs de afgelegde kilometers doorgeven. Al deze werktijdgegevens worden automatisch doorgestuurd naar kantoor. Dat is handig, maar vooral heel erg efficiënt om administratieve taken uit te voeren: aanwezigheidslijsten, naleving van dienstroosters, overuren, … De loonberekening en de naleving van fiscale en sociale verplichtingen was nog nooit zo eenvoudig!

4. Uitgebreide interventierapporten opstellen

De correcte uitvoering verzekeren van de opdrachten op het terrein is een ander belangrijk punt. Hiervoor zijn digitale prestatierapporten nodig. Met zijn smartphone kan uw werknemer een geconsolideerd verslag opstellen, aangevuld met foto’s en andere bijgevoegde documenten. Hij kan dit verslag ook rechtstreeks naar de klant sturen om het digitaal te laten ondertekenen. Een digitale validering dus die automatisch op het scherm van uw facturatieafdeling terechtkomt. Van de interventie tot de factuur in een oogopslag, en dat zonder fouten!

 

Gerelateerd nieuws

05/11/2024
Targa Telematics, een van de wereldleiders op het gebied van IoT en digitale oplossingen voor verbonden mobiliteit, kondigt de nieuwe naam van haar…