Van de planning en de berekening van de uren dankzij prikklokken op de werf tot bescherming tegen verlies en diefstal: dit zijn alvast 5 goede redenen om uw werven te digitaliseren …

U moet alle aspecten van uw werven beheren: van het personeel tot het materiaal, van uw machinepark ter plaatse tot de onderaannemers, van de voertuigverplaatsingen tot de loonberekeningen, van de facturering tot het respecteren van de deadlines. Uw taak is even complex als cruciaal voor uw bedrijf. Zeker in een concurrerende sector als de bouw. En dat is niet zomaar: als uw werven goed georganiseerd en efficiënt zijn, kunt u uw uitgaven perfect onder controle houden en uw productiviteit verhogen. Digitale technologie is uw gedroomde bondgenoot om daarin te slagen.

1. Planning en toewijzing van taken

De taken op een werf zijn heel gevarieerd. Net als de profielen van de werknemers. Het opstellen en beheren van een planning is dan ook een complexe en tijdrovende taak. Met behulp van een digitale oplossing kunt u de planning in real time communiceren via de smartphone of tablet van de teams op het terrein. Iedereen weet altijd precies wat hij of zij moet doen, zelfs bij dringende veranderingen.

2. Vereenvoudigde tijdregistratie en berekening van de uren

Of het nu gaat om de manager op kantoor, de teamleider of de arbeiders op de werf, ook het in- en uitklokken kan eenvoudiger dankzij een prikklok op de werf (of een mobiele prikklok in voertuigen). Een klik volstaat om een lijst weer te geven van de aanwezigheden op een bepaalde werf, alsook van de lopende werkuren. De berekening van de uren, de mobiliteitspremies en zelfs de RSZ-verplichtingen (Check In At Work) worden op die manier sterk vereenvoudigd voor uw administratieve afdeling.

3. Geolokalisatie van werknemers en voertuigen

Dankzij gps-tracking kunt u uw personeel tijdens de werkuren op elk moment in real time lokaliseren op Google Maps. Zo kunt u bijvoorbeeld een dringende interventie plannen in functie van de nabijheid en de beschikbaarheid van de werknemers. U kunt bovendien het beheer van uw wagenpark optimaliseren en daardoor ook uw kosten beter onder controle houden dankzij monitoring en geolokalisatie van uw voertuigen en uitrusting.

4. Opvolging en inventarisatie van materiaal en mobiele uitrusting

Vindt u het moeilijk om een zicht te krijgen op het materiaal en de mobiele uitrusting die op een werf of in uw magazijnen worden gebruikt? Met geolokalisatie weet u altijd in real time waar uw uitrusting en materiaal zich bevinden. Dankzij tracking met behulp van tags en trackers kunt u uw verschillende werven beter organiseren en bent u ook beter beschermd tegen verlies en diefstal.

5. Snellere interventierapporten

Ook de rapportering van opdrachten verloopt sneller en vollediger dan ooit. Digitalisering maakt het eenvoudiger om rapporten op te stellen en ze rechtstreeks naar de klant te sturen voor ondertekening. De processen en communicatie met uw klanten verlopen sneller en kunnen zelfs een positieve impact hebben op de facturatiecyclus. En wie tijd bespaart, bespaart ook geld.

Gerelateerd nieuws

05/11/2024
Targa Telematics, een van de wereldleiders op het gebied van IoT en digitale oplossingen voor verbonden mobiliteit, kondigt de nieuwe naam van haar…